Som intimitetskoordinator på TV, film og teater, er jeg med til at sikre tryghed i processen, både for skuespillerne, instruktøren og resten af holdet.

 

Tidligere opgaver:

 

  •  SMUK – TV-Film – STV – 2021
  •  Elvira – TV-serie – SAM Productions – 2021
  •  Dopamin – TV-serie – Kamikaze Film/Discovery Danmark – 2021
  •  Borgen – TV-serie  – DR- SAM Production 2020/2021
  •  Orkesteret – TV-serie DR2 – SAM Production 2020
  •  Kastanjemanden  – TV-serie – SAM Production/Netflix 2020
  •  Ragnarok – TV-serie – SAM Productions/Netflix 2020
  •  My Deer Hunter  – Teater – Fix&Foxy v. Tue Biering/Betty Nansen 2020
  •  Vi de 1 % – Teater – Fix/Foxy v. Tue Biering/Østerbro Teater 2021
  •  Halbal – Film – 18Frames afgang/Sif Lina Lambæk 2020

 

Mit arbejde på fiktions projekter kan blandt andet bestå i:

 

  • Gennemlæsning af manus og møde med instruktør, producer eller andre relevante om de intime scener og tankerne omkring dem. Samt møde med instruktør og skuespillere, hvor indholdet og forventninger afstemmes.

 

  • Forberede skuespilleren mentalt og fysisk på de intime scener, tilbyde støtte under optagelserne, samt evt. debriefing efterfølgende.

 

  • Være med til at sikre et trygt arbejdsmiljø, så skuespillerne kan udføre scenerne.

 

  • Sikre at de etiske retningslinjer, som produktionsselskabet har udarbejdet, bliver fulgt.

 

  • Koordinere med de rette afdelinger, såsom kostume og makeup, at skuespillerne har de ting til rådighed, som vil lette de intime scener.

 

  • Tale med skuespillerne allerede i castingprocessen, for at være sikker på, hvor de står i forhold til de scener, som opgaven indeholder.

 

 

Om mig:

 

 

Jeg startede, som en af de første i Danmark, som intimitetskoordinator og har i løbet af de sidste år fået en gedigen erfaring i, hvordan funktionen fungerer bedst på “den danske måde”. Jeg har  arbejdet både med subtil intimitet og mere eksplicitte sexscener og fundet frem til en god måde, hvor både medvirkende og indhold bliver tilgodeset.

 

Jeg kommer oprindelig fra film/TV branchen, men har siden 2014 haft hovedbeskæftigelse som psykoterapeut med speciale i emner som selvværd, grænser, intimitet, kontakt og selv-støtte.

 

Min mangeårige baggrund som tilrettelægger/instruktør og caster gør, at jeg har en indgående forståelse af instruktørens og filmholdets arbejde og udfordringer i forhold til tid/penge/logistik/historiefortælling m.m. Derudover er jeg som terapeut vandt til at arbejde med og udfordre det intime og sårbare med øje for den enkeltes integritet.

 

Erfaringen fra de to verdener oplever jeg som et kæmpe plus. Det betyder noget, at jeg kan relatere til alles behov – da det vigtigste er at få samarbejdet til at fungere.

 

Jeg modtager løbende supervision og følger med i udviklingen indenfor området  – gennem de mest erfarne intimitetskoordinatorer i blandt andet Sverige og England og USA.

 

Gratis formøde: 

 

Hvis I er i tvivl, om der er brug for en intimitetskoordinator på jeres projekt, kommer jeg gerne ud og tager et afklarende møde. Derefter sender jeg et bud på en ”pakke”, som jeg tænker ville passe til jeres behov.

 

Når man hyrer mig til en opgave – skræddersyr man forløbet fra gang til gang.

Jeg har haft en opgave TV-serier, hvor jeg brugte ca. én dag på at læse manus og derefter et enkelt møde med en spiller, hvor vi gennemgik de scener, der var udfordrende. Og andre opgaver, hvor skuespillerne er psykisk sårbare og jeg er løbende med under hele prøve-perioden. Så forløbet er meget forskelligt.

 

Mit arbejde med TV og teater, med ikke professionelle medvirkende, kan bestå i:

 

  • Indledende møde med redaktionschef, produktionschef, tilrettelæggere, castere og resten af holdet om sårbart indhold og eventuelt sårbare medvirkende. Der kan være tale om børn, meget unge, socialt udfordrede m.m.

 

  • Tale med de medvirkende allerede i castingprocessen, for at være sikker på, hvor de står i forhold til de optagelser, som opgaven indeholder.

 

  • Forberede de medvirkende og/eller tilrettelæggerne mentalt på de intime/sårbare optagelser, tilbyde støtte under optagelserne, samt evt. debriefing efterfølgende.

 

  • Være med til at sikre et trygt arbejdsmiljø, så de medvirkende kan give så meget af dem selv som muligt.

 

  • Sikre at de etiske retningslinjer, som produktionsselskabet har, bliver fulgt.

 

  • Sikre at de medvirkende er rustet til mødet med pressen og støtte undervejs i den proces.